מהו פיזיותרפיסט ספורט

אין אחד שלא נפצע בחייו מאימון ספורט מסוים שגרם לו נזק. ענף הספורט הוא תחום אשר מלווה בסיכונים לפתח פציעות וחבלות שונים, במיוחד שמדובר בסוגי ספורט מסוכנים כגון: סומו, אגרוף, כדור נוצה, סקווש ועוד. לכן חשוב לשמור על עצמך מסוגי ספורט אלו, אך לפעמים אין מה לעשות ואנו נתקלים במצב של תנועה תזזתית שגורמת לנו למתוח שריר או לתנועה חדה מדיי אשר מלווה במתיחת איברים מעבר לנורמל. במצב כזה כמו בסוגי ספורט אחרים שבהם: יוגה, פילאטיס, סטרצ’ינג ועוד אנו לא שמים לב ומותחים שריר שלא היינו צריכים למתוח. עם פיזיותרפיסט ספורט תוכלו לתקן את המתיחה שנוצרה בגופכם ולהשיב את הגוף למצב נורמלי. לכן פיזיותרפיסט ספורט הוא הפתרון שלכם למצבים אלו. במיוחד שמדובר באיש מקצוע שמומחה במצב שבו שאתה נמצא, שלא כמו רופא משפחה שמטפל באופן כללי במספר מחלות. עם פיזיותרפיסט ספורט אתה מטפל בשורש הבעיה וזאת הודות לניסיון המקצועי שלו במצבים כמו שלך.

מה תפקידו של פיזיותרפיסט ספורט

תפקידו של פיזיותרפיסט ספורט הוא תפקיד די חשוב. פיזיותרפיסט ספורט למעשה עוזר לאדם אשר נגרם לו נזק כתוצאהממתיחת שריר לא רצוניתאשר קרתה במהלך אימון ספורט, או פציעה שנגרמה כתוצאה מספורט. הפיזיותרפיסט מאבחן את הבעיה על מנת להתאים למטופל טיפול מתאים, במהלך החבלה הוא מזהה את סוג הפציעה ומברר כיצד נגרמה. בהתאם לשלב האבחון יודע הפיזיותרפיסט איזה סוג טיפול מתאים למטופל שלו בהתאם לגילו, מינו, מצבו הנפשי ועוד. כך שאחרי שנקבע סוג טיפול מסוים למטופל יש צורך להגיע לסדרת מפגשים כמה פעמים בשבוע למשך כמה חודשיים, על מנת לתרגל את הגוף לעשות פעולות שביצע במצב נורמלי בעבר. ככל שחוזרים על פעולות אלו כך הגוף מתרגל ומתקן את הפציעה שממנה סובל האדם וחוזר למצב הנורמלי שלו לפני הפציעה.

טיפול בבעיית פיזיותרפיה

אחרי אבחון קצר של בעיית הפיזיותרפיה מתאימים טיפול מתאים על מנת לפתור את הבעיה. ישנם מגוון טיפולי פיזיותרפיה אשר מותאמים לבעיה ממנה סובל המטופל ,כך למשל ניתן למצוא: טפולים אשר מתמקדים בטווח התנועה ומונעים את הגבלת התנועה, טיפולים שמותאמים לרקמה או שריר המפרק הפגוע, טיפולים להורדת כאבים והפחתת בצקות ודלקות, טיפולים לפי שיטות שונות כמו בריאן למשל, וטיפולים אלקטרו גרפיים כמו: אולטרא סאונד אשר מגרים את השריר, וכמובן תרגילים שעושים עם פיזיותרפיסט ספורט ומתרגלים גם בבית. כך שהבעיה לא מסתיימת בסוג הטיפול שהוצע למטופל, אלא יש מעקב לאורך תקופה עד שמרגישים הקלה והכאבים נעלמים וניתן לבצע פעולות בקלות. לכן חשוב שהפיזיותרפיסט שלך יתאים לך טיפול שמתאים למצב בריאותך, ויעקוב אחריך לאורך תקופה עד שתרגיש טוב יותר והכאבים ייעלמו לך לחלוטין או יפחתו. לכן חשוב שתמצא פיזיותרפיסט טוב שיטפל בך בצורה הטובה ביותר.

.