פזיותרפיה – מידע כללי

פזיותרפיה הוא ענף, שלצערנו, מרבית האנשים “זוכים” להכיר במהלך חייהם. מטרת הפזיותרפיה היא לחזק את השרירים ש”בגללם” – בעקבות העומס הנוצר עליהם וקריסתם, נפגעה מערכת העצמות של הגוף וגרמה לכאבים רבים אצל המטופל. לרוב, הכאבים חלים בסביבות גילאי ארבעים- חמישים, אדם שאינו שומר על אורח חיים ומרבה לעסוק בפעילויות ספורטיביות, אינו מחזק את השרירים השונים של הגוף ומסת השרירים עומדת בסכנה בפני התכווצויות שונות בשל קור, פעילויות ספורטיביות ועוד…

אז מה הם למעשה האיזורים עליהם הפגיעה מאיימת לרוב אצל בני האדם? האיזור הנפוץ ביותר בו מרבית בני האדם סובלים מכאבים במהלך חייהם, הוא הגב. אחוז ניכר מהאוכלוסייה יסבול במהלך חייו מכאבי גב, בעיקר גב תחתון, בשל התכווצויות שרירים. הרמת משאות כבדים, פעילויות ספורטיביות לא מפוקחות ( שאינן מתבצעות על פי הדרכה של בעלי מקצוע מומחים בנושא ), הריונות, מיטות לא נוחות, ישיבה ממושכת וגורמים נוספים עלולים לפגוע בגבם של בני האדם ועלולים לגרום לכאבי גב אצל האדם. פעילויות ספורטיביות, מחזקות את השרירים, והופכות אותם לגמישים יותר, ובשפת בני האדם, לשימושיים יותר. הרמת משאות כבדים, לאדם שאינו בכושר גופני ושריריו אינם בנויים להרים משא במשקל מסויים, עלולים לגרום לקריסה של מערכת השרירים בעקבות העומס הרב הנוצר עליהם (בעקבות המשקל) וללחץ על העצמות והשלד של הגוף. לחץ מסוג זה גורם לפגיעות במבנה של השלד ולתזוזות החוליות לעיתים, הגורם לכאבים עזים אצל האדם.

פזיותרפיה – ענפי ספורט מומלצים למניעת כאבים בכתף ובגב התחתון

על מנת לשמור על איכות חיים בריאה ו”תקינה” החסינה כמה שיותר מפני פגיעות שונות (מכלל הסיבות) ושמירה מפני כאבים שונים, מומלץ לשמור על אורח חיים ספורטיבי. הספורט המומלץ ביותר הוא שחיה. שחיה מחזקת בעיקר את שרירי הגב. הפעילות האירובית המתבצעת בעת השחיה, מתחת למים (הנקראת הידרותרפית) בריאה לגוף האדם ומחזקת את השרירים שאנו לא רגילים להפעיל ולמעשה “מזניחים” במהלך היום יום.

פזיותרפיה מתאימה גם לאנשים שאינם סובלים מכאבי גב או כאבי ברכיים שונים. אנשים המעוניינים לשמור על גופם ולהכין תרופה למכה, אשר מחזקים את השרירים, יסבלו פחות מכאבים שונים.

פזיותרפיה לכתף

פריקת כתף, הינה הפציעה הנפוצה ביותר בקרב בני האדם. טיפול בפריקת הכתף נעשה על ידי פזיותרפיה. באמצעות חיזוק השרירים הנכונים, הפחתת הכאב והפחתת הסיכוי לפריקה חוזרת גדל. אנשים רבים סובלים מדלקות בשרירי הכתף כתוצאה מתנועות שאינן נכונות ומעומס על שרירי היד והכתף. פעילות פזיותרפיסטית נכונה ועבודה על השרירים השונים של היד ושל הכתף עתידה לשמור ולמנוע כאבים שעלולים להופיע במהלך החיים של האדם.

תדירות הפזיותרפיה שאנו ממליצים לאדם בריא על מנת למנוע פגיעות ופציעות בשרירי הכתף, עומדת על פעילות שבועית, בה יחזק את השרירים השונים באיזור. בעקבות השימוש הלא נכון במכשירי הכושר השונים, רבים מסכנים את עצמם וחושפים את עצמות הגוף לעומסים שונים.

אנו ממליצים לכם להתייעץ עם המומחים שלנו על מנת לקבל חוות דעת והכוונה בנושא.

כתיבת תגובה