בעבודתך אתה יושב שעות רבות מול מסך המחשב. על אף שהמליצו לך לעשות הפסקות מדי ארבעים וחמש דקות, אתה כל כך שקוע ומרוכז בעבודה שאתה מבטל זאת במחי יד. סביבתך הקרובה ואפילו רופא המשפחה אמרו לך שבעתיד אתה עלול לשלם על כך בצורת כאבים במקומות שונים בגוף ואף מחלות, אבל לזה לא ציפית: אחריי מספר שנים של עבודה רצופה כזו, אתה חווה פריצת דיסק – לחץ על חוליות הגב. הכאבים מתגברים במיוחד בשכיבה, ללכת אתה עוד מסוגל קצת. במצב שכזה הדבר הראשון שעולה לך בראש הוא טיפול פיזיותרפיה, רצוי פיזיותרפיה בבית.

פיזיותרפיה – הקדמהפיזיותרפיה בבית

אך ראשית כל, מהי שיטת הפיזיותרפיה שאנו שומעים עליה רבות?  בגוף האדם קיימות מערכות אשר פועלות בתיאום אחת עם השנייה: מערכת העצבים, הדם, השרירים, השלד ועוד. בעת פציעה כמו במקרה שתואר לעיל של פריצת דיסק, אחת מהמערכות הללו נפגעות, בצורה נקודתית או כללית ואינן מסוגלות למלא את תפקידם בתפקוד הכולל של הגוף. התוצאה היא כאב או אי נוחות בעת ביצוע פעולות. כאן נכנסת הפיזיותרפיה לתמונה. הפיזיותרפיה היא תחום טיפול אשר בבסיסו מונחת ההנחה שישנו קשר בין כל מערכות הגוף כך שתפקוד של מערכת אחת בהכרח משפיע על תפקודה של האחרת. הפיזיותרפיה מתמדת בתחומי מערכת התנועה וכיצד הן משפיעות על שאר המערכות ולכן מטרת הפיזיותרפיסט הינה לאבחן כיצד המערכות הללו משתלבות זו עם זו ולבנות תכנית טיפולית אשר תתמקד במערכת התנועה וכך תשפיע על שאר המערכות.

היתרונות של טיפול פיזיותרפיה בבית

טיפול פיזיותרפיה בבית הינו נוח מאוד למטופל. רבים מהמטופלים אשר חווים פגיעות במערכת התנועה, במיוחד כאשר מדובר בפגיעות אקוטיות, אינם יכולים לבצע פעולות יומיומיות בקלות ובמיוחד פעולות הקשורות בניידות. לכן, כאשר המטפל מגיע אליהם הדבר כבר מסייע לתהליך הריפוי. כאשר מבצעים טיפול פיזיותרפי בבית, חשוב לארגן מקום מתאים. מזרן קשיח הינו חיוני ולא פעם המטפל מגיע עם מזרן משלו. כמו כן סביבה מוארת ומאווררת. היתרון של טיפול פיזיותרפיה בבית הוא שטיפול כזה יכול להתבצע בגמישות רבה יותר, בימים ובשעות אשר גמישים למטופל להבדיל מטיפול בקליניקה אשר פתוחה בשעות מסוימות בלבד.

טיפול פיזיותרפי ביתי בפריצת דיסקעל פיזיותרפיה בבית המטופל

טיפול פיזיותרפי בבית בפריצת דיסק צווארי או מותני בראש ובראשונה מתחיל מהמטופל עצמו וכולל מנוחה והורדת עומס מאזור הגב והאגן.  ניתן כמובן לנוח במיטה אך רצוי מאוד כן להפעיל מעט את הגב, וכאן נכנס לתמונה הפיזיותרפיסט אשר אמור להכווין את המטופל בצורה מקצועית  על ידי מתן סטים של תרגילים לתרגול עצמי. בנוסף, יציע הפיזיותרפיסט גם תרופות לטיפול אנטי דלקתי ויתכן שגם טיפול על ידי גלי חשמל, חום או קור לשיכוך הכאב. הוא עשוי גם להציע טיפול ידני להורדת מתח מרקמות רכות ולשיפור תנועתיות במפרקים. רפואה שלמה ובהצלחה.